زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 8:37 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 24
نویسنده پیام
joojoo
آنلاین

ارسال‌ها : 1969
عضویت: 12 /2 /1393
محل زندگی: fc karaj
شناسه یاهو: jackgonjeshke10@yahoo.com
تشکرها : 201
تشکر شده : 399
پرونده ورزش ایران با رکوردشکنی بسته شد/ پیشرفتی به اندازه یک طلا !!!

اختتامیه بازیهای آسیایی هفدهم برگزار شد؛

پرونده ورزش ایران با رکوردشکنی بسته شد/ پیشرفتی به اندازه یک طلا

پرونده هفدهمین دوره بازیهای آسیایی با برگزاری مراسم اختتامیه در شهر اینچئون کره‌جنوبی بسته شد. در این دوره از بازیها هم کاروان چین مثل ادوار گذشته با اختلاف مدال‌های پرتعداد نسبت به تیم دوم، به عنوان صدرنشین و یکه تاز آسیا به کار خود پایان داد و کاروان ورزش ایران هم با کسب یک مدال بیشتر از دوره گذشته و با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان داد.
به گزارش مهر، هفدهمین دوره بازیهای آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره جنوبی آغاز شد و امروز شنبه 12 مهرماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود خاتمه داد. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده بود.

مراسم اختتامیه هفدهمین دوره بازیهای آسیایی بعدازظهر روز شنبه در شهر اینچئون برگزار شد و برخی ورزشکاران ایران نیز در این مراسم حضور داشتند. دوره بعدی بازیهای آسیایی سال 2018 به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.

در پایان هفدهمین دوره این بازیها کاروان ورزش ایران با کسب 21 مدال طلا، 18 مدال نقره و 18 مدال برنز با یک پله تنزل نسبت به دوره گذشته در رده پنجم قرار گرفت. کاروان ایران در دوره گذشته که سال 2010 به میزبانی شهر گوانگجو چین برگزار شده بود با کسب 20 مدال طلا، 14 نقره و 25 برنز در جایگاه چهارمی قرار گرفته بود.

با این حال ورزش ایران توانست رکورد بیشترین مدال طلا پس از انقلاب را بشکند و هر چند در رده بندی یک پله سقوط داشت اما از حیث تعداد مدال طلا شرایط بهتری نسبت به دوره قبل پیدا کرد و یک مدال بیشتر از گوانگجو کسب کرد.



امضا کاربر
جهان فقط چیزهایی را به ما میدهد
که باور داریم می توانیم آنهارا داشته باشیم
شنبه 12 مهر 1393 - 17:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :