زمان جاری : یکشنبه 24 تیر 1403 - 1:15 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 7
نویسنده پیام
maneli1995
آنلاین

ارسال‌ها : 97
عضویت: 31 /2 /1393
محل زندگی: Tehran
سن: 18
تشکرها : 74
تشکر شده : 7
طرز تهیه سمنو

مواد لازم سمنو :
گندم . . . . . . . . . . . ۱ کیلو
آرد گندم . . . . . . . . . ۳ الی ۴ کیلو
بادام یا فندق با پوست . . . . . . به میزان لازم
طرز تهیه سمنو :
گندم را تمیز کرده و بشویید. مدت سه روز آن را در آب خیس کنید و طی این مدت چند بار آب آن را عوض کنید تا نوک گندم جوانه بزند. سپس آن را در دستمالی تمیز و خیس بریزید تا ریشه درآورد.بعد از درآوردن ریشه آن را در چند عدد سینی پهن کرده و پارچه ای خیس روی آن بیندازید تا گندم ساقه نقره ای بزند. گندم نقره ای شده را چرخ کرده سپس آن را در ظرفی ریخته مقداری آب روی آن می ریزم و خوب مخلوط می کنیم . از صافی رد کرده مواد موجود در صافی را بین دو دست فشار داده تا کاملاً شیره آن خارج شود . آرد را در ظرفی ریخته شیره گندم تهیه شده را بتدریج به آرد اضافه کرده و هم می زنیم بطوری که گلوله نداشته باشد .
(باید توجه داشت که مقدار شیره در حدی باشد که مایه را کاملاً رقیق کند) روی حرارت قرار داده و مایه را کاملاً هم می زنیم تا زمانی که به جوش آید و غلیظ شود . این مایه باید مرتب هم زده شود زیرا سمنو زود ته می گیرد. آنقدر زدن را ادامه می دهیم تا اب آن کاملاً تبخیر شده و به شکل حلوا در آید و رنگ آن کمی سرخ شود (باید متذکر شویم که در سمنو شکر یا روغن اضافه نمی شود , زیرا جوانه گندم بطور طبیعی مقداری شیرین و چربی دارد) .
حرارت را ملایم نموده وگاهی آن را هم می زنیم تا زمانی که کاملاً غلیظ شود و به صورت سمنو در آید . در آخر بادام یا فندق با پوست رادر سمنو ریخته بعد از بیست الی سی دقیقه حرارت را خاموش کرده و مورد استفاده قرار می دهیم.

پنجشنبه 01 خرداد 1393 - 21:46
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :